Durdur-başlat sistemlerinin

Durdur-başlat (Stop-start) sistemleri, değişen yakıt ekonomisi ve sera gazı yönetmelikleri için yapılan diğer bir mühendislik çalışmasıdır. Bu teknoloji, tüm hatları boyunca bunu uygulayan otomobil üreticileri sayesinde de rağbet görüyor. Stop-start teknolojisinin arkasında ne olduğunu anlamak hiç bu kadar önemli olmamıştı.


Mobil 1 yağ teknolojisini laboratuvarda kanıtlamak

ExxonMobil mühendisleri, uzmanlaşmış durdur-başlat (stop-start) testi – tek seferde 300.000 durdur-başlat (stop-start) döngüsü yoluyla Mobil 1 yağlarının yağlayıcı teknolojisi üzerine çalışıyor. Mühendisler, aracın ömrü boyunca karşılaşacağı zorlu gerçek dünya şartlarını hedeflemektedir ve bu durum, durdur-başlat (stop-start) sistemleri dahilindeki Mobil 1 yağlarının performansını ve korumasını doğru bir şekilde ölçmelerine yardımcı olmaktadır.

Yaklaşık 80 günlük stop-start döngüsüne karşılık gelen, uzun yağ değişim aralıklarıyla 120.000 mil (193.116 km) sürüş denemesi benzetimi yaptıktan sonra, ExxonMobil mühendisleri Mobil 1™ 5W-30'un mükemmel performans gösterdiğini ve aşırı durdur-başlat (stop-start) operasyonları altında aşınmaya karşı koruma sağladığını belirledi.

Her bir durdurma şunu sağlar: durdur-başlat (stop-start) sistemleri ile yakıt ekonomisi

Durdur-başlat (Stop-start) sistemleri nispeten basit bir biçimde yakıt tasarrufuna odaklanır. Örneğin, arabanız kırmızı ışıkta durduğu zaman, motorunuz çalışmayı bırakır. Daha sonra, ışık yeşile döndüğünde ve siz frenleri bıraktığınızda, motorunuz otomatik olarak birkaç milisaniyede çalışmaya başlar. Yani genel olarak yakıt ekonomisi faydaları her durma noktasında bulunabilir ve motorunuzun rölantide çalışma süresini sınırlayarak daha az yakıt tüketir.

Ancak, galon başına milde ( veya litre başına km’de) stop-start teknolojisinin ne gibi etkileri olacağını tahmin etmek zordur. Stop-start sistemli sürücüler için, yakıt ekonomisi anlamında çeşitli sonuçlar olacaktır. Aslında, Çevre Koruma Ajansı (EPA) yakıt ekonomisi tahminleri, galon başına mil (litre başına km) olarak yakıt sarfiyatı derecelendirmesinde durdur-başlat’ı (stop-start) dikkate almaz. Sürüş şartları ve sürüş tarzı gibi faktörler galon başına mil (litre başına km) olarak harcanan yakıt üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Çoğu mühendis, bu etkinin harcanan galon yakıt başına birkaç mil (litre yakıt başına birkaç km) gibi, yaklaşık yüzde 3 ila 10 arasında bir oranda olacağı tahminini yapıyor. örneğin şehir içi sürüşlerde galon başına 20 mil (litre başına 8.5 km.) olan yakıt sarfiyatı galon başına 22 mile (litre başına 9.4 km’ye) artabilir. .

Durdur-başlat (Stop-start) 'ın taleplerini karşılama

Durdur-başlat (Stop-start) sistemli motorlar bu sistemi olmayan motorlara göre daha çok strese katlanır. Ortalama bir sürücü günde yalnızca yaklaşık altı ila sekiz kez motoru çalıştırsa da, durdur-başlat (stop-start) motoruyla aynı sürücü düzinelercesine maruz kalabilir. Durdur-başlat (Stop-start) döngüsündeki bu artış, marş motorundan aküye ve motor krank miline kadar çeşitli motor parçalarını etkiler.

Ayrıca, pek çok farklı marş ve akü stop-start sistemlerini destekleyebilir ancak içten yanmalı motor tasarımı aynı kalır ve sık stop-start döngülerinin oluşturduğu krank mili ve kol yatakları üzerindeki ekstra yükler için daha fazla koruma gerektirir. Bazı otomobil üreticileri, artan aşınma potansiyelini gidermek için, bu yataklara koruyucu kaplamalar uygulamaya bile başlamışlardır. Mobil 1™ gelişmiş tam sentetik motor yağı, bu kritik parçalarda aşınmayı azaltmak için özel olarak formüle edilmiştir.

Yeni Mobil 1 ile ilgili gelişmelerinden haberdar olmak istiyorum

En son haberleri, makaleleri ve yarışları ilk siz öğrenin*

İsminizi girin
E-posta adresinizi girin

Mobil 1 gelişmelerinden haberdar olmayı seçtiğiniz için teşekkür ederiz.

E-posta adresinizi kontrol etmek için sizinle kısa süre içinde iletişimde olacağız.