Türkiye

Hibrit araçlar

Hibrit araç ve “yeşil” teknolojisi, bugünlerde ortalama tüketiciye biraz daha tanıdık geliyor. Ancak, bu modern motorların nasıl işlediği, mevcut alternatif güç aktarma organlarının türleri ve motor yağının oynadığı ana rol hakkında halkın daha az bilinci var.

Tüm hibritler için gelişmiş yağlama teknolojisi

ExxonMobil mühendisleri, hibritleri desteklemek için düzenli olarak kapsamlı testler yapmaktadır. Şehir ve otoyol sürüşünü taklit eden yorucu ve kesintisiz 50.000 mil (80.465 km) hibrit testi, Mobil 1™ 0W-20 ve Mobil 1™ 5W-30'un, hibrit türüne bakılmaksızın mükemmel performans sergilediğini gösterdi ve hibrit motorların incelenmesiyle Mobil 1 motor yağının tortu, çamur ve aşınmaya karşı mükemmel koruma sağladığını ortaya koydu.

ExxonMobil mühendislerinin test ettiği her hibrit güç aktarma organı yapılandırması – seri, paralel ve seri paralel – Mobil 1 yağlama teknolojisinin genel yağlama ve aşınma korumasından yararlanabilir. Mobil 1™ gelişmiş tam sentetik motor yağı, tüm hibritler için olağanüstü performans ve koruma sağlar.

Verimli fonksiyon ve tasarım: Hibritlerin çalışması

Hibrit araçlar, yürütme gücü için birden fazla enerji kaynağı kullanma yeteneği ile tanımlanırlar; elektrik, hibritlerde en yaygın ek enerji kaynağıdır. Hibrit tasarım, elektrik kullanarak, geleneksel fosil yakıta daha az bağlı kalır, galon başına mil (litre başına km) değerini artırır ve emisyonları azaltır. Modern hibrit araçlar üç esas unsuru uygular: içten yanmalı motor, elektrik motoru ve batarya paketi.

Hibrit teknolojisi verimliliği artırmak için günlük sürüş durumlarından yararlanır. Daha düşük hızlarda, hibritler duruma bağlı olarak batarya paketiyle ve elektrik motoruyla çalışabilir. Rejeneratif frenleme, bir durma anında oluşan momentum enerjisini yakalayarak bir hibrit aracın aküsünü şarj eder. Ayrıca, stop-start sistemleri tam durmalarda motoru durdurur, bu da boşta çalışmak için gereken enerjiyi azaltmaya yardımcı olur.

Aynısı değil: Üç hibrit güç aktarma organı

Güç aktarma organı, arabanın tekerleklerine gücü dağıtmaya yarar. Geleneksel güç aktarma organları motor, şanzıman, tahrik mili, süspansiyon ve tekerlekleri içerir. Hibrit araçlar sadece ekstra güç aktarma organı bileşenlerine sahip olmakla kalmayıp, aynı zamanda seri, paralel ve seri-paralel olmak üzere farklı güç aktarma organı yapılandırmalarını kullanarak karma tasarımın faydalarını maksimize etmiştir.

Seri – Elektrik motoru, bir batarya paketinden veya içten yanmalı motor tarafından çalıştırılan bir jeneratörden elektrik enerjisi sağlayarak tekerleklere güç üretir.

Paralel – Elektrik motoru ve içten yanmalı motor, tekerleklere güç üretmek için birlikte çalışır.

Seri-paralel – Elektrik motoru veya içten yanmalı motor, tekerleklere bağımsız olarak güç üretebilir.

Sadece elektrikli ve sadece benzinli güç; seri-paralel tasarımın, bu üç güç aktarma organı yapılandırmasının en verimli şekilde çalışma sunmasını sağlar. Seri-paralel, daha düşük hızlarda bir seri güç aktarma organı olarak görev yapabilir, ancak daha sonra yüksek hızlarda sadece benzin gücüne dönüşebilir. Seri-paralelin çok yönlü tasarımı daha az yakıt kullanır ve optimum verimlilik sağlar.

Yeni Mobil 1 ile ilgili gelişmelerinden haberdar olmak istiyorum

En son haberleri, makaleleri ve yarışları ilk siz öğrenin*

İsminizi girin
E-posta adresinizi girin

Mobil 1 gelişmelerinden haberdar olmayı seçtiğiniz için teşekkür ederiz.

E-posta adresinizi kontrol etmek için sizinle kısa süre içinde iletişimde olacağız.