Türkiye
McLaren-Honda Mobil 1

McLaren-Honda

Bir Grand Prix arabasinin yeni gibi çalisir durumda kalmasini saglamak için Mobil 1™ motor yaginin yapmasi gereken iki temel rol vardir. Birincisi, motordaki iç yüzeyleri temiz tutmak ve buralarda tortu birikmesini önlemektir. Ikincisi asinmayi önlemektir. Bu iki rolü de tamamlayabilirsek, sürücüler ve takim, her yarisa kazanacaklari konusunda kendilerine güvenerek baslayabilirler.

Teknik Özellikler Vites degistirmenin zamani = 50 ms

Hiz 0 ila 100 km/sa (62 mph): 1,7 saniye

Yarış arabası: McLaren-Honda MP4-31


Bir Grand Prix yarış arabası, yarış başına 3.000 vites değiştirmeye dayanıklılık gösteren bir şanzıman ve 300°C'ye kadar sıcaklıklara maruz kalan motor yağı ile 15.000 dev/dak'a kadar hızını artırabilmektedir. Bu koşullar altında işimiz kolay değildir. Mobil 1 yağlayıcıları 300'ü aşkın hareketli parçayı ayırmakta ve soğutmakta olup yer çekimi kuvvetinden binlerce kat daha büyük motor kuvvetlerine dayanıklılık göstermekte ve toplam 900 fren beygir gücü Güç Ünitesine sahip bir arabanın oluşturduğu gerilime karşı koruma sağlar.

f1-car-face-on

Mike Frost Mobil 1 Yaris Teknik Danismani

Mobil 1 Teknisyeni

ExxonMobil Ürünleri Teknoloji Laboratuvarı'nı kullanarak takıma anında geri bildirim sağlama. Teknisyen, birçok farklı elementi her milyon başına parçacık sayısının (ppm) onda biri oranında ölçebilen yağ analizörü ile çalışır. Motor yağı, dişli yağı ve hidrolik yağ içindeki partikülleri doğru bir şekilde ölçebiliyoruz. Buna ek olarak, takıma motorun ve şanzımanın sağlığı ve durumu hakkında oldukça detaylı bilgiler vererek güvenilirliği ve performansı iyileştiriyoruz.

mike

Mike Frost Mobil 1 Yaris Teknik Danismani

Servisimiz takim için gerçekten çok önemlidir. Yarisi tamamlayabilmelerini saglamak amaciyla en küçük ekstra bilgiyi dahi takima aktarmak için adeta motorun içini inceleyen bir mikroskop gibi çalisiyoruz.

Mike Frost, ExxonMobil'de Yaris Teknik Danismanidir ve McLaren-Honda Formula 1 takimi için yakit ve yag paketini gelistiren ve izleyen ekibin önemli bir üyesidir ve her yarista pit garajinda yag ve yakit performansinin analizinden sorumludur. Mike arabanin genel basarisinin ayrilmaz bir parçasidir.

www.youtube.com/mobil1

Jonathan Neale Operasyon Direktörü, McLaren Technology Group

Eric Boullier Yarış Direktörü

Yarış Ekibi

Mobil 1 ve McLaren-Honda takimi arasindaki isbirligi bir Grand Prix yaris takimi ile bir yag sirketi arasinda en uzun süre devam eden iliskidir. 1995 yilindan beri 300'den fazla Sampiyonluk yarisi için McLaren-Honda'in garajindayiz. Yarislardan önce ve sonra, McLaren Teknoloji Merkezinde takimin teknisyenleri ve ustalariyla birlikte teknolojik gelismeler üzerinde çalisiyoruz.

jonathan

Jonathan Neale Operasyon Direktörü, McLaren Technology Group

ExxonMobil gibi yüksek kaliteli teknik is ortaklari olmasaydi, McLaren Racing gibi küçük bir yaris sirketinin dünya çapinda faaliyet gösteren bir sirkete dönüsmesi imkansizdi.

Jonathan Neale, ödüllendirilmiş bir havacılık ve uzay mühendisliği kariyerinin ardından 2001 yılında McLaren Racing'e Operasyon Direktörü olarak katılmış ve yarış ekibinin faaliyetlerini ve mühendislik süreçlerini izlemekle görevlendirilmiştir. 2004 yılında şirketin Genel Müdürü olarak atanarak, tüm ekibin teknik ve operasyonel stratejisini denetlemiştir. Jonathan, 2016 yılında McLaren Technology Group'un Operasyon Direktörü olarak atanmıştır.

Eric Boullier Yarış Direktörü


ExxonMobil, Honda güç ünitesi için özel olarak optimum düzeye getirilmiş motor yağı, dişli yağı ve yakıt tasarlamıştır. Bunun sonucunda güzel bir şekilde paketlenmiş bir kit elde edilmiştir ve bu, sezon boyunca gelişimi desteklemeye devam edeceğimiz bir alandır.

Çocukluğunda yarış arabalarına olan düşkünlüğü ile kendini pistte bulan Eric, sporun en iyi genç sürücülerinin birçoğunu denetleyerek Nissan'ın World Series ve Fransa'nın A1 Grand Prix'inde erken yaşta başarılı bir kariyere sahip olmuştur. McLaren'ın Genel Başkanı Ron Dennis'in dikkatini F1'in en iyi yarışmacılarından biri olarak Lotus'un yeniden doğuşunun idaresiyle çektikten sonra, Eric 2014 sezonunun başında McLaren'ın yarış direktörü olarak atanmıştır.

Jenson Button Dogum: 19 Ocak 1980
Takima Katilma Yili: 2010

Fernando Alonso Dogum: 5 Ekim 1992
Takima Katilma Yili: 2014

Sürücüler

Jenson Button ve Fernando Alonso, arabalarinin tüm hareketli parçalarinda Mobil 1™ yaglarinin sürtünmeyi ve asinmayi azaltmaya yardimci oldugunu biliyorlar. Bunun onlar için anlami nedir? Ellerinin altinda daha fazla güç olmasi ve pistte motora daha fazla güvenmek.

jenson

Jenson Button

Mobil 1 motor yagi kullanmak motoru daha sicak halde çalistirmamiza olanak taniyor. Bunun benim için avantaji, düz yollarda sürüklenmeyi azaltip virajlarda bastirma kuvvetini artirabilmemiz sayesinde daha hizli etap süreleri elde edebilmek. Bu da bize rakipleri geçmek ve yarisi kazanmak için daha fazla firsat veriyor.

İngiliz Super Prix'ini dokuz yaşında kazandığı karting pistindeki erken yaşta elde edilmiş başarılarından 2009 yılında Brawn GP ile dünya F1 şampiyonu olma hayaline kadar, Jenson Button padoktaki en saygı gören sürücülerden biridir. 2010 yılında dünya şampiyonu olarak McLaren-Honda'ya gelen Jenson, bu tarihten itibaren birçok muhteşem başarıya imza atmış, podyumda boy göstermiş ve sürücüler şampiyonasının en iyi onu arasında yer almıştır.

Dogum Tarihi - 19 Ocak 1980
Unvanlar - 2009 Dünya Sampiyonu
jensonbutton.com

Fernando Alonso

Fernando Alonso

Mobil 1 gibi yaris konusunda arzulu ve kazanmaya istekli ortaklara sahip olmak benim ve bütün takim için çok önemli.

McLaren'ın 2015 yılında Honda ile ikonik ortaklığını yeniden alevlendirmesiyle, iki kez dünya şampiyonu olan Fernando Alonso da 2007 yılında ilk kez katıldığı ekibe duygusal bir dönüş yapmıştır. 30'u aşkın kariyer zaferi, 20 birinci pilot pozisyonu ve 90 kez adını podyuma yazdırma ile Fernando üçüncü kariyer şampiyonasını kazanma mücadelesine adım atmış ve McLaren-Honda'ya geri dönerek podyumun en üst basamağına yerleşmiştir.

Dogum Tarihi - 29 Temmuz, 1981
Ünvanlar - 2005, 2006 dünya sampiyonu
fernandoalonso.com