Aston Martin Red Bull Racing


Mobil 1™ motor yağının, bir Grand Prix motorunun çalışmasına yardım edebilmesi için iki temel görevi vardır. Bunlardan ilki, motorun iç yüzeylerini temiz tutmak ve birikintileri önlemek. İkincisi de aşınmayı önlemek. Bu görevlerden ikisini de yerine getirdiğimizde, sürücüler ve ekip her yarışa kazanabilecekleri konusunda bir özgüven ile başlar.

Hız0 ila 100 km/sa (62 mph): 1,7 saniye

5 G kuvvetinin neye benzediğini hiç merak ettiniz mi?

En son Formula One® yarış sezonu, yeni mücadeleleri de beraberinde getirir. Daha geniş lastikler + Daha fazla aerodinamik yere bastırma kuvveti (downforce)= Daha fazla hız, daha fazla G kuvveti ve sürücülerin maruz kaldığı daha fazla güç. Mobil 1 yağ teknolojisinin, Aston Martin Red Bull Racing arabalarının daha hızlı gitmesini sağlar. Bu durum Max'ın daha güçlü olması gerektiği anlamına gelir.


Yarış teknolojisini günlük sürüşe taşıyoruz

ExxonMobil, ASton Martin Red Bull Racing'in resmi teknoloji partneridir. Formula One® ekibine yarış sezonu boyunca dünya standartlarında mühendislik desteği sunuyoruz ve motorlarını Mobil 1™ yarış arabası yağları ile destekliyoruz.

Alanında uzman Mobil 1™ mühendisleri, Aston Martin Red Bull Racing’in motorunu maksimum performans sırasında erişilen yüksek sıcaklıklara karşı korumak için azami çaba gösterirler. Yarış pistinde öğrendiğimiz her şey, aracınızın motoru koruyan Mobil 1™ motor yağlarını geliştirmemizde bize yardımcı olur.


Sınırları aşmayla tanımlanan bir spor dalı

Mobil 1 yağları, Aston Martin Red Bull Racing'in daha fazla hız kazanmasına yardımcı olarak, her bir yarışta sınırlara kesin olarak ulaşmayı sağlar. Formula One® sırasında, sürücülerin, yarış arabalarının ve yağların sınırları her zaman zorlanır.



Yarış arabası: Red Bull RB13

Bir Grand Prix yarış arabası, yarış başına 3.000 vites değiştirmeye dayanıklılık gösteren bir şanzıman ve 300°C / 572°F'ye kadar sıcaklıklara maruz kalan motor yağı ile 15.000 dev/dak'a kadar hızını arttırabilmektedir. Bu koşullar altında işimiz kolay değildir. Mobil 1 yağlayıcıları 300'ü aşkın hareketli parçayı ayırmakta ve soğutmakta olup yer çekimi kuvvetinden binlerce kat daha büyük motor kuvvetlerine dayanıklılık göstermekte ve toplam 900 fren beygir gücü Güç Ünitesine sahip bir arabanın oluşturduğu gerilime karşı koruma sağlar. Mobil 1 ve Aston Martin Red Bull Racing bunu gerçekleştirmek için birlikte çalışmakta ve pistteki ortaklığımız motorunuzun her geçen yıl en iyi şekilde çalışmaya devam etmesini sağlayan binek araçları ürünleri geliştirmemize yardım etmekte.

f1-car-face-on

Aston Martin Red Bull Racing'in resmi yağı ve yakıt ortağı olarak, ileri düzey ürünlerimiz sayesinde yüksek güç sahibi RB13 yarış arabalarını destekliyor ve karma turbo güç ünitesinin performansını artırmaya yardımcı oluyoruz.

Her parça mümkün olduğunca uzun ömürlü olmalıdır. Mobil 1, 300 hareketli parça arasındaki sürtünmeyi azaltarak bunları soğutma yoluyla motoru korur ve böylece, motor en yüksek hız seviyesinde ortaya çıkan aşırı sıcaklığa dayanabilir. Eğer işimizi düzgün yaparsak motordan en yüksek performansı alırız.

David Tsurusaki, Motorsports Technology Manager, ExxonMobil

Mike Frost Mobil 1 Yarış Teknik Danışmanı

Mobil 1 Teknisyeni

ExxonMobil Ürünleri Teknoloji Laboratuvarı'nı kullanarak ekibe anında geri bildirim sağlama. Teknisyen, birçok farklı elementi milyon başına parçanın onda biri oranında ölçebilen yağ analizörü ile çalışır. Motor yağı, dişli yağı ve hidrolik yağ içindeki partikülleri doğru bir şekilde ölçebiliyoruz. Buna ek olarak, ekibe motorun ve şanzımanın sağlığı ve durumu hakkında oldukça detaylı bilgiler vererek güvenilirliği ve performansı iyileştiriyoruz.

frost

Mike Frost Mobil 1 Yarış Teknik Danışmanı

Hizmetimiz ekip için gerçekten vazgeçilmez. Ekibe, yarışı bitirebilmeleri için küçük de olsa ekstra bilgiler sunabilmek için motorun iç taraflarını inceleyen bir mikroskop gibiyiz.

Mike Frost, ExxonMobil'de bir Yarış Teknik Danışmanı ve Aston Martin Red Bull Racing Formula 1 ekibi için yakıt ve yağ paketlerini geliştiren ve denetleyen ekibin ayrılmaz bir parçasıdır. Mike, her yarış sırasında, pistteki garajda yağ ve yakıt performansının analizinden sorumludur. Aracın genel başarısının ardında yatan vazgeçilmez biridir.

www.youtube.com/mobil1

Adrian Newey Baş Teknik Görevli

Yarış ekibi

Aston Martin Red Bull Racing, son 12 yıl içinde 52 Grand Prix yarışı, dört sürücü ve dört imalatçı Dünya Şampiyonası kazanmasıyla Formula 1 tarihindeki en başarılı ekiplerden biridir.

Grand Prix yarışlarında başarılı olmak için gereken bilgi ve uzmanlık, Mobil 1'in yaklaşımına mükemmel bir biçimde uyuyor – bu yaklaşım, açık düşünme, kapsamlı araştırma ve teknoloji ile yaratıcılığın birleşen çabalarında yatıyor. Başarılarımızdan gurur duysakta, her zaman bir sonraki gelişim fırsatını iple çekeriz.

O halde gelin geçmişteki, günümüzdeki ve gelecekteki başarımızı kutlayalım...

horner

Christian Horner OBE Ekip Başkanı

Mobil 1, 30 yılı aşkın bir süredir Formula 1'de ikonik bir marka olagelmiş ve yeni ortaklığımız, ExxonMobil'in dünya standartlarındaki uzmanlığından yararlanmak için bize benzersiz bir fırsat sunmakta.

Christian'ın Formula One yönetim kademelerinde en üst seviyeye ulaşması, en yüksek dereceler için yarışmak konusunda tutkulu bir sürücü olarak başladı. Formula Renault, British F3 ve Formula Two'da gösterdiği başarılar, onu kendi Arden Uluslararası yarış ekibini küçük ama güçlü bir motor sporları organizasyonu haline getirmeye itti.

Bunun ardından gelen üç Sürücü ve Ekip Şampiyonası, Red Bull'un sahibi Dietrich Mateschitz'in ilgisini çekti ve şirket 2005 yılında kendi Formula One ekibini kurmak için radikal bir adım attığında, gözler bu konuda Horner'a çevrildi.

newey

Adrian Newey OBE Baş Teknik Yetkili


Hem Williams hem de McLaren'in 1990'larda çoklu zaferlere taşımasının ardından, Newey'nin 2006'da Aston Martin Red Bull Racing'e katıldı, görevi bu başarıyı tekrarlamaktı ve hayal kırıklığı yaratmadı.

2009'daki kapsamlı bir aerodinamik kural değişikliği tasarımcıları kararsız bir durumda bırakırken, Adrian ve ekibi bu fırsattan yararlanarak o tarihten beri Aston Martin Red Bull Racing için dört Sürücüler Şampiyonası ve dört İmalatçılar Birliği Şampiyonaları zaferine imza attı.

Max Verstappen Doğum tarihi: 19 Ocak 1997
Ekibe Katılma Tarihi: 2014

Daniel Ricciardo Doğum tarihi: 119 Ocak 1989
Ekibe Katılma Tarihi: 2016

Sürücüler

Daniel Ricciardo ve Max Verstappen, Mobil 1™ yağlarının, araçlarının hareketli tüm parçalarında sürtünmeyi ve aşınmayı azaltmaya yardımcı olduğunu biliyor. Bu onlar için ne anlama geliyor? Ellerinin altında daha fazla güç ve pistte daha fazla motor güvenilirliği.

Yarış gününden perde arkası görüntüler

1/ 90
2/ 90
3/ 90
4/ 90
5/ 90
6/ 90
7/ 90
8/ 90
9/ 90
10/ 90
11/ 90
12/ 90
13/ 90
14/ 90
15/ 90
16/ 90
17/ 90
18/ 90
19/ 90
20/ 90
21/ 90
22/ 90
23/ 90
24/ 90
25/ 90
26/ 90
27/ 90
28/ 90
29/ 90
30/ 90
31/ 90
32/ 90
33/ 90
34/ 90
35/ 90
36/ 90
37/ 90
38/ 90
39/ 90
40/ 90
41/ 90
42/ 90
43/ 90
44/ 90
45/ 90
46/ 90
47/ 90
48/ 90
49/ 90
50/ 90
51/ 90
52/ 90
53/ 90
54/ 90
55/ 90
56/ 90
57/ 90
58/ 90
59/ 90
60/ 90
61/ 90
62/ 90
63/ 90
64/ 90
65/ 90
66/ 90
67/ 90
68/ 90
69/ 90
70/ 90
71/ 90
72/ 90
73/ 90
74/ 90
75/ 90
>
76/ 90
77/ 90
78/ 90
79/ 90
80/ 90
81/ 90
82/ 90
83/ 90
84/ 90
85/ 90
86/ 90
87/ 90
88/ 90
89/ 90
90/ 90

Ricciardo

Daniel Ricciardo


Daniel Ricciardo, Aston Martin Red Bull Racing renkleriyle sahneye çıktığı ilk yıl olan 2014 sezonundan bu yana, grand prix galiplerinin arasında hızla yükseldi, finallere çıkma konusunda üstün bir performans sahibi olarak ün kazandı ve ona çeşitli ve etkileyici sonuçlar kazandıran stratejik sezgi ve kararlı sollama becerilerinin bir karışımını ortaya koydu.

2014'teki üç galibiyeti ve diğer beş podyum galibiyeti, 2014'teki sürücüler şampiyonasında kendisini üçüncü sıraya yerleştirirken, 2016 Malezya Grand Prix'indeki büyüleyici zaferi ona üç yıl içinde ikinci defa bir sürücüler şampiyonası üçüncülüğü kazandırdı.

Doğum tarihi - 19 Ocak 1989

http://danielricciardo.com/

Verstappen

Max Verstappen


Max Verstappen, motor sporlarında fırtına gibi bir yükselişin ardından 2016 yılında Aston Martin Red Bull Racing'e katıldı. Max, dört buçuk yaşında bir kart arabasını ilk defa sürdüğünden bu yana işi iyice öğrendi ve gençlik yıllarının başında, bölgesel ve uluslararası kartingde, daha deneyimli rakipleri arasında hızla yükselerek muhteşem bir kariyere imza attı.

Aston Martin Red Bull ile olan ilk sekiz yarışında, dört podyum da dâhil olmak üzere yarışı altı defa ilk beş arasında bitirdi.

Bir Formula 1™ Grand Prix sırasında turda önde giden en genç sürücü, bir Formula 1 Grand Prix'te en hızlı turu aran en genç sürücü ve bir Formula 1 Grand Prix'i kazanan en genç sürücü olma onuru da ona ait.

Doğum tarihi - 19 Ocak 1997