Türkiye
Motor sporlarında Mobil 1™ Mobil 1

Yarismak Mobil 1™'in DNA'sinda var

Mobil 1™, grassroots yarislarindan NASCAR®'a ve motor sporlarinin zirvesi olan Grand Prix yarislarina kadar tüm seviyelerde motor yarislarina aktif bir sekilde katilmaktadir. Yenilikçilikte mükemmelligi ortaya koymakta iddialiyiz ve bunu, Mobil 1 ile ayni rekabetçi ruh ve tutkuya sahip takimlara bazi en zorlu yaris kosullari için teknoloji çözümleri saglayarak gerçeklestiriyoruz.

1981 ilk Grand Prix zaferi Mobil 1'e ilk F1 zaferini kazandirabildigim için heyecandan titriyordum.
Alan Jones - Williams-Ford Sürücüsü

Bir sampiyonun dogumu 1974 yilinda tamamen sentetik olan ilk Mobil 1 sentetik motor yagi dogdu ve geleneksel yaglara göre çok daha mükemmel yaglama özelliklerine sahipti

Miras - Motor Sporlarında Performansın Uzun Geçmişi

1955 Mobil servis araci 1955 Mobil servis araci

Uzun süredir Mobil 1 motor yaglari, dünya çapinda en zorlu ve en popüler motor sporu serilerinde yarisan takimlarin tercih ettigi yagdir.

Mobil 1'in motor sporlarindaki tarihi rallilerde rekabete dahil oldugu 1970'lerin basina kadar gitmektedir ancak yarislara katilimimiz, 1978'de Williams Formula 1™ takiminin sponsoru olmamiz ve 1987'de NASCAR'da Rusty Wallace'in 27 numarali arabasinin sponsoru olmamizla daha resmi hale gelmistir. Bu tarihten itibaren Mobil 1'in yaris pistlerindeki varligi küresel oranlarda artmistir. Günümüzde özgün bir sentetik formülasyona sahip Mobil 1 yagi, gücünü olaganüstü motor performansi saglayabilmesi ve bazi zorlu kosullar altinda dahi motoru koruyabilmesinden almaktadir. Otomotiv teknisyenleri, yaris arabasi sürücüleri, takim sahipleri ve dünyanin lider otomotiv üreticilerinin tümü Mobil 1 yaglarinin sundugu gelismis teknolojiye taniklik edebilir.

Mobil 1 Motor Sporlari Fotograf Galerisi

© LAT Photographic'in sagladigi Mobil 1 Motor Sporlari fotograf galerisi görüntüleri

McLaren-Honda Formula 1 takımı, Stewart-Haas Racing'in NASCAR® Sprint Cup Series takımı ve Mobil 1'in iş destekli tüm faaliyetlerin küresel işbirliğinde 'Resmi Teknoloji Ortağı' olarak kabul edildiği Porsche Motorsport, tüm uluslararası Carrera Kupaları ve dünyanın en hızlı tek tasarımlı serisi olan Porsche Mobil 1 Supercup'ın unvan ortaklığı dahil olmak üzere dünyanın en popüler ve başarılı yarış takımlarıyla uzun süredir işbirliği yapmanın keyfini yaşamaktadır. Ayrıca Mobil 1, NASCAR®'ın Resmi Motor Yağı olup tüm dünyada köklü yarış girişimlerinin büyümesine katkıda bulunmaktadır.

Motor sporlari, mirasimiz ve kökenimizde temel yerini korumaya devam etmektedir. Pistlerde oldugu kadar yollarda da mükemmel performansa katki yapma tutkumuzun tesvikiyle, yag yelpazemizi genisletmek için yeni teknolojik gelismelerle ilerlemeye devam ediyoruz.

Sponsorluk Alin
Mobil 1™ sponsorluguyla ilgilenirmisiniz? Sponsorluk teklifinizi bugün gönderin.

Deneme alani Bizim için araba tam anlamiyla yüksek hizla hareket eden bir laboratuvar
Bruce Crawley – ExxonMobil Motor Sporlari Teknoloji Müdürü

Yag korumasi Mobil 1 sentetik disli yagi, insan saçindan 80 kat daha ince olan özel bir sivi koruyucu filmle yüzeyleri ayirirmaya yardimci olur.

Pist Günlügü - Kamera arkasi görüntüler

Özel görüntülere erisebilmeniz için piste yakin çalisiyoruz. Ister Grand Prix Yarislari, ister NASCAR, ister Porsche Mobil 1 Supercup hayrani olun, pist günlügü, en güncel videolari izleyeceginiz, arabalari kesfedeceginiz, takimlar hakkinda bilgi alacaginiz ve en yeni duvar kagitlarini indireceginiz yerdir.

Motor etkililigi Mobil 1 motor yagi, 300°C'nin üzerine kadar (kalayi eritmeye yetecek kadar sicak) etkili bir sekilde çalisir

Motor kuvvetleri Mobil 1 motor yagi, yerçekimi kuvvetinden 8500 kat daha büyük motor kuvvetlerine dayanabilir

Bruce W. Crawley ile Teknoloji Üzerine Konuşma

Bruce

Sirkete 1982 yilinda katilan Bruce W. Crawley, ExxonMobil'in önde gelen teknik uzmanlarindan biridir. Yenilikçi ürünleri gelistiren ve dünya çapinda birden çok kategoride motor sporu is ortakliklarini destekleyen bir grup bilim insani ve pist mühendisine liderlik yapmaktadir.

Yaris pisti, yeni teknoloji ve yenilikler için en üst asamadir. Yeni gelistirdigimiz ürünler, performans ve verimliliklerini arttirmaya yardimci olmak için yaris arabalarinda kullanilir. Motor sporlari bizi tanimlar. Bu durum, teknolojileri gelistirmemiz ve sinirlari sürekli zorlamamizla ayni bütünün ayrilmaz bir parçasidir. Daha fazla bilgi edinmek için asagidaki simgelere tiklayin

Prev Next

Yeni Gibi Çalışan Motor

Yarış demek iyileştirmeleri çok hızlı bir şekilde ortaya koymak demektir - ekip her iki haftada bir iyileştirme ortaya koymayı amaçlamaktadır. Yarışları kazanmak ve şampiyonluk elde etmek isteyen bir ekip olan McLaren-Honda'nın bir Teknoloji Ortağı olarak Mobil 1 bilim insanları, yeni fikirler oluşturmak için sürekli çaba göstermektedir. Her küçük iyileştirme kazanma ve kaybetme arasında değişikliğe sebep olabilir. İşin sırrı yenilik yapma ve uyum sağlama yeteneğidir.

Mobil SHC™ Hidrolik Yağ, bir Grand Prix arabasındaki hidrolik yağın optimum performans sağlama kapasitesine sahip olmasını sağlamakta olup oldukça yüksek 200 bar'da çalışacak ve 100°C'nin üzerindeki sıcaklıklara dayanıklılık gösterecek şekilde tasarlanmıştır.

Grand Prix yarışlarında dayanıklılık ve performans hayati öneme sahiptir; her motorun daha küçük bir yer değiştirmeden daha fazla güç üreterek binlerce kilometre performans göstermesi beklenmektedir. Yağlayıcılar motorun iç kısmını temiz tutmaya ve tortu oluşumunu önlemeye yardım etmeli, aynı zamanda yıpranmayı önlemelidir. Takım, yaratıcı düşünmeli ve her bir noktaya büyük bir dikkat ile odaklanmalıdır. Mobil 1 Motor Yağı, ilk veya son köşede olması fark etmeksizin sürücünün en çok ihtiyaç duyduğu zamanda aynı seviyede güç sağlamaya yardımcı olur.

Hidrolikler: Sıvı Düşünme

Hidrolik sistem, Grand Prix araba performansinin neredeyse tüm yönleri açisindan çok önemlidir. Hidrolik kontrollü vites degistirme, gaz kelebeginin harekete geçirilmesi, diferansiyel kilitleme, debriyaj ve DRS (sürüklenme azaltma sistemi). Arabanin islevselligi için temel olan direksiyon sistemini dahi kontrol eder. Basitçe ifade etmek gerekirse, hidrolik sistem arabanin sinir sistemidir ve hepsinin ötesinde %100 güvenilir olmalidir.

Mobil SHC Hidrolik yag, bir Grand Prix arabasindaki hidrolik yagin optimum performans sunabilmesini saglar ve 100°C'nin (212°F) üzerindeki sicakliklara dayanacak, 200 bar'lik çok yüksek bir basinçta çalisacak sekilde tasarlanmistir. Motor ve disli kutusu yaglarinda oldugu gibi, hidrolik yagin, verimliligin elde edilebilmesi için olabildigince az siviyla asiri sicak bir sekilde çalismasi gerekir.

Her Grand Prix'te maksimum performans saglamak için Mobil 1 mühendisleri, ürünün performans özelliklerinden emin olmak amaciyla üründen alinan örnegin analiz edildigi siki bir programi sürekli olarak takip eder. Hidrolik yag ve hidrolik sistem, bir Grand Prix arabasinin çalismasi için çok önemlidir ve bu sistemler düzgün çalismazsa araba durur.

Disli Kutusunun Yaglanmasi

Disli kutusu, basari kazanmak için son derece önemlidir çünkü arabanin motordan gelen gücünü tekerleklere ileten ögedir. Bu yüzden disli kutusundaki dislerin korumasini ve iyi sekilde yaglanmasini ve isinin uygun sekilde yönetilmesini saglamak, disli kutusu tasarimcilari ve yag mühendislerinin karsilastigi zorlugun bir parçasidir.

Mobil 1 disli yaglari, yalnizca disli kutusunu korumaya yardimci olma açisindan degil, ayni zamanda motor gücünün neredeyse tamamini pistteki hiza dönüstürebilme becerisiyle verimliligi en üst seviyeye çikarma açisindan da essizidir. Bu nedenle Mobilube 1 SHC Racing Gear Oil disli yagi, dünyanin bazi en iyi yaris takimlari için en gizli performans yardimcilarindan biridir.

Örnegin bir Grand Prix disli kutusu, titresimle yipranma, yüksek sicakliklara maruz kalma, son derece yüksek dönüs hizlari ve siddetli g yüklerinin söz konusu oldugu, yagin islev görmesi beklenen en zorlu kosullardan biridir. Disler arasindaki temas basinçlari, çeligi deforme etmek için yeterli bir basinç olan ve depremlere neden olan tektonik plaka hareketinde görülenlerle benzer seviyelerde olan gigapascal birimiyle ölçülebilir. Bu zorlu kosullar, yeni fikirler için mükemmel bir test ortami ve yeni ürünler gelistirmek için heyecan verici bir zorluktur.

Parkur Kenarı Desteği

Mobil 1, dünya çapinda bir çok motor sporu takimina yüksek performansli yag ürünleri saglamaktadir. Buna ek olarak, güvenilirligi artirmaya ve arabanin yarisi tamamlayamamasi riskini azaltmaya yardimci olan uzman mühendislerden olusan bir pist destegi sagliyoruz.

Yarış mühendislerimizden biri olan Mike Frost, her Grand Prix yarışında hazır bulunmakta olup McLaren-Honda ekibinin kilit üyelerinden biridir. Kullandığı ExxonMobil Ürünleri Teknoloji Laboratuvarı takıma motorun, şanzımanın ve hidroliklerin sağlığı ve durumu hakkında neredeyse gerçek zamanlı bilgi sağlar. Bu parkur kenarı laboratuvarı, motor yağı, dişli yağı ve hidrolik yağı içindeki partikülleri ölçmek için kullanılan spark emission spektrometresi içerir. Araba, her parkur seansının ardından garaja geri döndüğünde motor yağından bir örnek alınır ve bu örnek sorunları erkenden teşhis etmek için laboratuvar bünyesinde test edilir.

Yag analizi testleri, insan saçinin genisliginden on kat kadar küçük olabilen kursun, indiyum, bakir, kalay ve demir gibi asinmadan kaynakli metaller ve kirlerin çok ince halde dagitildigini tespit edebilir. Birkaç dakika içinde örnekler alir, analiz gerçeklestirir ve parçalanan bir yatak veya asiri disli asinmasi gibi sorunlari tespit etmeyi saglayan bilgileri ekibe bildirebiliriz. Bu bilgiler, ekibe hafta sonundaki yarista motorlari veya disli kutularini degistirmekten kaynakli ciddi cezalari önleyen bir savunma stratejisini hayata geçirme firsati verir ve arabalarin yarislari tamamlamaya iliskin güvenilirliklerini artirir.

Yuvarlanma Direnci

Motor sporlarindaki performans kazanimlari, bir yaris arabasinin her bir yönünün gelistirilmesiyle saglanir. Bizim isimiz, motordan baslayarak güç aktarim sistemi yoluyla tekerleklere mümkün olan en verimli sekilde en fazla gücün ulasmasina yardimci olmaktir. Tekerlek teknolojisine ait gizli bazi diger ögeler tur hizini artirmaya katki saglar ve tekerlek yataklari, bazen gözden kaçirilan önemli bir bilesendir.

Lastikler açisindan takimlar, daha fazla çekis elde etmek için olabildigince çok sürtünmeye ihtiyaç duyuyorlar. Hizi maksimuma çikarmak için sürtünmenin olabildigince azaltilmasi gerektiginden tekerlek yataklari, tamamen lastiklere zit olarak çalisir.

NASCAR yarislarinda tekerlek yataklarinin, asiri yüklerin altindan kalkmasi, yüz binlerce devri kusursuz olarak gerçeklestirmesi ve yüksek sicakliklarda çalismasi beklenir. Mobilith SHC gres, tekerlek yataklarinin, gücü daha verimli bir sekilde tekerleklere aktararak bu zorlu kosullarda daha etkili bir sekilde çalismasini saglar. Ayrica tekerlek poyrasini sogutmak için gereken fren kanallarinin en aza indirilmesine yardimci olur. Daha az kanal arabanin daha aerodinamik olmasini, yani bastirma kuvvetinin daha fazla olmasini saglar. Sonuç olarak tekerlek yataginin daha iyi yaglanmasi, tur zamaninin iyilestirilmesine yardimci olur.

McLaren-Honda

Porsche Mobil 1 Supercup

Stewart-Haas Racing

Motor Sporu Takimlari

Mobil 1'in, arasinda Grand Prix McLaren-Honda, NASCAR® takimi Stewart-Haas Racing, Porsche Mobil 1 Supercup serilerinin de bulundugu dünyanin en gözde ve basarili serileri ve yaris takimlariyla uzun süreli bir isbirligi vardir. Dünya çapinda yarisan Mobil 1 yaris takimlari hakkinda daha fazla bilgi almak için asagidaki seçeneklerden birini seçin.