Türkiye
Motor sporlarında Mobil 1™ Mobil 1

Yarışmak Mobil 1™'in DNA'sında var

Mobil 1™, grassroots yarışlarından NASCAR®'a ve motor sporlarının zirvesi olan Grand Prix yarışlarına kadar tüm seviyelerde motor yarışlarına aktif bir şekilde katılmaktadır. Yenilikçilikte mükemmelliği ortaya koymakta iddialıyız ve bunu, Mobil 1 ile aynı rekabetçi ruh ve tutkuya sahip takımlara bazı en zorlu yarış koşulları için teknoloji çözümleri sağlayarak gerçekleştiriyoruz.

1981 ilk Grand Prix zaferi Mobil 1'e ilk F1 zaferini kazandırabildiğim için heyecandan titriyordum.
Alan Jones - Williams-Ford Sürücüsü

Bir şampiyonun doğumu 1974 yılında tamamen sentetik olan ilk Mobil 1 sentetik motor yağı doğdu ve geleneksel yağlara göre çok daha mükemmel yağlama özelliklerine sahipti

Miras - Uzun Bir Motor Sporları Performansı Tarihi

1955 Mobil servis aracı 1955 Mobil servis aracı

Uzun süredir Mobil 1 motor yağları, dünya çapında en zorlu ve en popüler motor sporu serilerinde yarışan takımların tercih ettiği yağdır.

Mobil 1'in motor sporlarındaki tarihi rallilerde rekabete dahil olduğu 1970'lerin başına kadar gitmektedir ancak yarışlara katılımımız, 1978'de Williams Formula 1™ takımının sponsoru olmamız ve 1987'de NASCAR'da Rusty Wallace'ın 27 numaralı arabasının sponsoru olmamızla daha resmi hale gelmiştir. Bu tarihten itibaren Mobil 1'in yarış pistlerindeki varlığı küresel oranlarda artmıştır. Günümüzde özgün bir sentetik formülasyona sahip Mobil 1 yağı, gücünü olağanüstü motor performansı sağlayabilmesi ve bazı zorlu koşullar altında dahi motoru koruyabilmesinden almaktadır. Otomotiv teknisyenleri, yarış arabası sürücüleri, takım sahipleri ve dünyanın lider otomotiv üreticilerinin tümü Mobil 1 yağlarının sunduğu gelişmiş teknolojiye tanıklık edebilir.

Mobil 1 Motor Sporları Fotoğraf Galerisi

© LAT Photographic'in sağladığı Mobil 1 Motor Sporları fotoğraf galerisi görüntüleri

Dünyanın en popüler ve başarılı yarış takımlarının birçoğuyla uzun süreli bir ilişkiye sahibiz ve bunlar arasında McLaren-Honda Formula 1 takımı, Stewart-Haas Racing'in NASCAR® Sprint Cup Serisi takımı ve tüm işlerin desteklendiği faaliyetler, tüm uluslararası Carrera Cup'lar ve dünyanın en hızlı tek markalı serisi olan Porsche Mobil 1 Supercup'ın unvan ortaklığı çerçevesinde küresel işbirliğiyle Mobil 1'in 'Resmi Teknoloji Ortağı' olduğu Porsche Motorsport gibi diğer birçok takım bulunuyor. Mobil 1 aynı zamanda NASCAR®'ın Resmi Motor Yağıdır ve dünya çapındaki grassroots girişimlerinin büyümesine katkı sağlamaktadır.

Motor sporları, mirasımız ve kökenimizde temel yerini korumaya devam etmektedir. Pistlerde olduğu kadar yollarda da mükemmel performansa katkı yapma tutkumuzun teşvikiyle, yağ yelpazemizi genişletmek için yeni teknolojik gelişmelerle ilerlemeye devam ediyoruz.

Sponsorluk Alın
Mobil 1™ sponsorluğuyla ilgilenirmisiniz? Sponsorluk teklifinizi bugün gönderin.

Deneme alanı Bizim için araba tam anlamıyla yüksek hızla hareket eden bir laboratuvar
Bruce Crawley – ExxonMobil Motor Sporları Teknoloji Müdürü

Yağ koruması Mobil 1 sentetik dişli yağı, insan saçından 80 kat daha ince olan özel bir sıvı koruyucu filmle yüzeyleri ayırırmaya yardımcı olur.

Pist Günlüğü - Kamera arkası görüntüler

Özel görüntülere erişebilmeniz için piste yakın çalışıyoruz. İster Grand Prix Yarışları, ister NASCAR, ister Porsche Mobil 1 Supercup hayranı olun, pist günlüğü, en güncel videoları izleyeceğiniz, arabaları keşfedeceğiniz, takımlar hakkında bilgi alacağınız ve en yeni duvar kağıtlarını indireceğiniz yerdir.

Motor etkililiği Mobil 1 motor yağı, 300°C'nin üzerine kadar (kalayı eritmeye yetecek kadar sıcak) etkili bir şekilde çalışır

Motor kuvvetleri Mobil 1 motor yağı, yerçekimi kuvvetinden 8500 kat daha büyük motor kuvvetlerine dayanabilir

Bruce W. Crawley ile Teknoloji Sohbetleri

Bruce

Şirkete 1982 yılında katılan Bruce W. Crawley, ExxonMobil'in önde gelen teknik uzmanlarından biridir. Yenilikçi ürünleri geliştiren ve dünya çapında birden çok kategoride motor sporu iş ortaklıklarını destekleyen bir grup bilim insanı ve pist mühendisine liderlik yapmaktadır.

Yarış pisti, yeni teknoloji ve yenilikler için en üst aşamadır. Yeni geliştirdiğimiz ürünler, performans ve verimliliklerini arttırmaya yardımcı olmak için yarış arabalarında kullanılır. Motor sporları bizi tanımlar. Bu durum, teknolojileri geliştirmemiz ve sınırları sürekli zorlamamızla aynı bütünün ayrılmaz bir parçasıdır. Daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki simgelere tıklayın

Prev Next

Yeni Gibi Çalışan Motorlar

Yarışmak, çok hızlı adımlarla gelişmeyle ilgilidir; takımlar, iki haftada bir gelişme sağlanmasını bekler. Yarışlar ve şampiyonluklar kazanmak için rekabet eden bir takım olan McLaren-Honda'in Teknoloji İş Ortağı olarak Mobil 1 bilim insanları, yeni fikirler sunmak için sürekli bir basınç altındadır. Çok küçük geliştirmeler dahi kazanmak ve kaybetmek arasındaki farkı yaratabilir. İşin sırrı, yenilikler sağlamak ve uyum sağlamaktır.

Grand Prix yarışlarının teknolojik talepleri değiştiği için, Mobil 1 ekibi, her sezon boyunca arabaların sürekli olarak adapte edilmesinde olduğu gibi, rekabetin ön sıralarında kalmak için ürünlerini hızlı ve başarılı bir şekilde değiştirmiştir. Sürücülerin sezon başına yalnızca dört motor kullanmasına izin verilen 2015 yılında Mobil 1 motor yağları, Honda RA615 H motoru için motoru temiz tutması ve sürtünmeyle aşınmaya karşı koruması için geliştirilmiştir.

Her motordan binlerce kilometreyi katetmesi ve aynı zamanda daha küçük bir hacimle daha fazla güç sağlaması beklenen Grand Prix yarışlarında uzun ömürlülük ve performans çok önemlidir. Motor Yağı, motorun iç yüzeylerini temiz tutmaya ve tortu oluşumunu engellemeye yardımcı olmalıdır ve ayrıca aşınmayı da önlemelidir.

Hidrolik Sistem: Akıcı Düşünme

Hidrolik sistem, Grand Prix araba performansının neredeyse tüm yönleri açısından çok önemlidir. Hidrolik kontrollü vites değiştirme, gaz kelebeğinin harekete geçirilmesi, diferansiyel kilitleme, debriyaj ve DRS (sürüklenme azaltma sistemi). Arabanın işlevselliği için temel olan direksiyon sistemini dahi kontrol eder. Basitçe ifade etmek gerekirse, hidrolik sistem arabanın sinir sistemidir ve hepsinin ötesinde %100 güvenilir olmalıdır.

Mobil SHC Hidrolik yağ, bir Grand Prix arabasındaki hidrolik yağın optimum performans sunabilmesini sağlar ve 100°C'nin (212°F) üzerindeki sıcaklıklara dayanacak, 200 bar'lık çok yüksek bir basınçta çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Motor ve dişli kutusu yağlarında olduğu gibi, hidrolik yağın, verimliliğin elde edilebilmesi için olabildiğince az sıvıyla aşırı sıcak bir şekilde çalışması gerekir.

Her Grand Prix'te maksimum performans sağlamak için Mobil 1 mühendisleri, ürünün performans özelliklerinden emin olmak amacıyla üründen alınan örneğin analiz edildiği sıkı bir programı sürekli olarak takip eder. Hidrolik yağ ve hidrolik sistem, bir Grand Prix arabasının çalışması için çok önemlidir ve bu sistemler düzgün çalışmazsa araba durur.

Dişli Kutusunun Yağlanması

Dişli kutusu, başarı kazanmak için son derece önemlidir çünkü arabanın motordan gelen gücünü tekerleklere ileten öğedir. Bu yüzden dişli kutusundaki dişlerin korumasını ve iyi şekilde yağlanmasını ve ısının uygun şekilde yönetilmesini sağlamak, dişli kutusu tasarımcıları ve yağ mühendislerinin karşılaştığı zorluğun bir parçasıdır.

Mobil 1 dişli yağları, yalnızca dişli kutusunu korumaya yardımcı olma açısından değil, aynı zamanda motor gücünün neredeyse tamamını pistteki hıza dönüştürebilme becerisiyle verimliliği en üst seviyeye çıkarma açısından da eşsizidir. Bu nedenle Mobilube 1 SHC Racing Gear Oil dişli yağı, dünyanın bazı en iyi yarış takımları için en gizli performans yardımcılarından biridir.

Örneğin bir Grand Prix dişli kutusu, titreşimle yıpranma, yüksek sıcaklıklara maruz kalma, son derece yüksek dönüş hızları ve şiddetli g yüklerinin söz konusu olduğu, yağın işlev görmesi beklenen en zorlu koşullardan biridir. Dişler arasındaki temas basınçları, çeliği deforme etmek için yeterli bir basınç olan ve depremlere neden olan tektonik plaka hareketinde görülenlerle benzer seviyelerde olan gigapascal birimiyle ölçülebilir. Bu zorlu koşullar, yeni fikirler için mükemmel bir test ortamı ve yeni ürünler geliştirmek için heyecan verici bir zorluktur.

Pist Desteği

Mobil 1, dünya çapında bir çok motor sporu takımına yüksek performanslı yağ ürünleri sağlamaktadır. Buna ek olarak, güvenilirliği artırmaya ve arabanın yarışı tamamlayamaması riskini azaltmaya yardımcı olan uzman mühendislerden oluşan bir pist desteği sağlıyoruz.

Yarış mühendislerimizden biri olan Mike Frost, her Grand Prix yarışında yer alır ve McLaren-Honda takımının önemli bir üyesidir. Kullandığı ExxonMobil Analitik Merkezi, motorun, dişli kutusunun ve hidrolik sisteminin sağlığı ve durumu hakkında ekibe gerçek zamanlıya yakın bilgi verir. Bu pist laboratuvarı, motor yağı, dişli yağı ve hidrolik yağdaki parçacıkların ölçülmesi için kullanılan bir kıvılcım emisyonu spektrometresinden oluşur. Her yarıştan sonra araba garaja çekildiğinde, motor yağından bir örnek alınır ve sorunları önceden tespit etmeye yardımcı olacak şekilde test edilir.

Yağ analizi testleri, insan saçının genişliğinden on kat kadar küçük olabilen kurşun, indiyum, bakır, kalay ve demir gibi aşınmadan kaynaklı metaller ve kirlerin çok ince halde dağıtıldığını tespit edebilir. Birkaç dakika içinde örnekler alır, analiz gerçekleştirir ve parçalanan bir yatak veya aşırı dişli aşınması gibi sorunları tespit etmeyi sağlayan bilgileri ekibe bildirebiliriz. Bu bilgiler, ekibe hafta sonundaki yarışta motorları veya dişli kutularını değiştirmekten kaynaklı ciddi cezaları önleyen bir savunma stratejisini hayata geçirme fırsatı verir ve arabaların yarışları tamamlamaya ilişkin güvenilirliklerini artırır.

Yuvarlanma Direnci

Motor sporlarındaki performans kazanımları, bir yarış arabasının her bir yönünün geliştirilmesiyle sağlanır. Bizim işimiz, motordan başlayarak güç aktarım sistemi yoluyla tekerleklere mümkün olan en verimli şekilde en fazla gücün ulaşmasına yardımcı olmaktır. Tekerlek teknolojisine ait gizli bazı diğer öğeler tur hızını artırmaya katkı sağlar ve tekerlek yatakları, bazen gözden kaçırılan önemli bir bileşendir.

Lastikler açısından takımlar, daha fazla çekiş elde etmek için olabildiğince çok sürtünmeye ihtiyaç duyuyorlar. Hızı maksimuma çıkarmak için sürtünmenin olabildiğince azaltılması gerektiğinden tekerlek yatakları, tamamen lastiklere zıt olarak çalışır.

NASCAR yarışlarında tekerlek yataklarının, aşırı yüklerin altından kalkması, yüz binlerce devri kusursuz olarak gerçekleştirmesi ve yüksek sıcaklıklarda çalışması beklenir. Mobilith SHC gres, tekerlek yataklarının, gücü daha verimli bir şekilde tekerleklere aktararak bu zorlu koşullarda daha etkili bir şekilde çalışmasını sağlar. Ayrıca tekerlek poyrasını soğutmak için gereken fren kanallarının en aza indirilmesine yardımcı olur. Daha az kanal arabanın daha aerodinamik olmasını, yani bastırma kuvvetinin daha fazla olmasını sağlar. Sonuç olarak tekerlek yatağının daha iyi yağlanması, tur zamanının iyileştirilmesine yardımcı olur.

McLaren-Honda

Porsche Mobil 1 Supercup

Stewart-Haas Racing

Motor Sporu Takımları

Mobil 1'in, arasında Grand Prix McLaren-Honda, NASCAR® takımı Stewart-Haas Racing, Porsche Mobil 1 Supercup serilerinin de bulunduğu dünyanın en gözde ve başarılı serileri ve yarış takımlarıyla uzun süreli bir işbirliği vardır. Dünya çapında yarışan Mobil 1 yarış takımları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki seçeneklerden birini seçin.